Facebook

Grupa IV Misie

zdjęcie do artykułu: "Na podwórku"

"Na podwórku"

data: 14 kwietnia 2021

TEMATYKA TYGODNIA: „Wiosna na wsi”

Środa 14.04.2021r.

Temat dnia: „Na podwórku”

 

1. Bardzo prosimy, aby dziecko wysłuchało piosenki, która znajduje się poniżej.

 

2. Rozmowa na temat treści wysłuchanej piosenki – słuchanie ze zrozumieniem.

Prosimy, aby dziecko wymieniło jak najwięcej zwierząt, które zapamiętało z wysłuchanej piosenki.

 

3. „O którym zwierzęciu mówię? - zabawa słowna

Dziecko opisuje całymi zdaniami wybrane przez siebie zwierzę, rodzic zgaduje o który zwierzęciu opowiada dziecko. Później następuje zamiana ról.

 

4. „Znajdź i nazwij” - ćwiczenie spostrzegawczości

Dziecko szuka na ilustracji zwierząt gospodarskich i nazywa je.

 

5. „Kto mieszka na wsi?” - zagadki słowne


 

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ....
(świnia)

 

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

 

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

 

Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. …

(kaczątko)

 

Nawet śpi w ostrogach
Ten rycerz podwórka.
Rankiem budzi ludzi ,
w dzień czuwa przy kurkach. …

(kogut)

 

6. Jakiej literki brakuje? - zadanie dla chętnych dzieci

Dziecko stara się przeczytać nazwy zwierząt żyjących na wsi i dopasować brakującą literkę.

 

O W _ A - T, C, G

 

K O _ - L, R, Ń

 

K _ R A - U, B, C

 

K R _ W A - S, O, A

 

Ś W I N _ A - I, U, L

 

K _ Z A - P, O, Z

 

G Ę _ - B, Ś, A

 

K _ C Z K A - O, A, K

 

_ O G U T - L, P, K

 

7. „Odgłosy zwierząt” – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

Rodzic wymienia nazwę zwierzęcia , a dziecko naśladuje jego głos.

krowa – muczy – muu, muu

kaczka – kwacze – kwa, kwa

koza – meczy – mee, mee

baran – beczy – bee, bee

indyk – gulgocze – gul, gul

kogut – pieje – kukuryku

świnia – chrumka – chrum, chrum

koń – rży – iha, iha

kura – gdacze – ko, ko

 

8. Ciekawostki o zwierzętach gospodarskich.

Dla chętnych rodziców i dzieci kilka ciekawostek o zwierzętach żyjących na wsi.

  

 

   

 

   

 

9. Praca plastyczno - techniczna

  • Proponujemy wykonanie zwierzątka z rolki po papierze toaletowym. Poniżej kilka inspiracji.

 

                  

 

Pozdrawiamy serdecznie:)

Pani Asia i Pani Grażynka

zdjęcie do artykułu: Uparty kogut. Wprowadzenie litery "Ż, ż"

Uparty kogut. Wprowadzenie litery "Ż, ż"

data: 12 kwietnia 2021

TEMATYKA TYGODNIA: „Wiosna na wsi”

Poniedziałek 12.04.2021r.

Temat dnia: „Uparty kogut”

 

1. Wyjaśnienie znaczenia słowa„uparty”.

Pytamy dziecko:

  • Kogo nazywamy upartym?

  • Czy zwierzęta też mogą być uparte?

  • Czy znacie takie zwierzęta?

 

2. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Uparty kogut”

 

3. Rozmowa na temat opowiadania.

  • Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

  • Z kim bawił się Olek?

  • Co robiła Ada?

  • Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

  • Czym zajęli się tata z wujkiem?

  • Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało

 

4. Zabawa Jakie jest zwierzę?

  • Pytamy: Jaki (jaka) jest...?

  • podając nazwę zwierzęcia, a dziecko wymyśla określenia.

 

Np. Jaka jest kura? (mała, głośna...)

Jaki jest kogut? (szybki, głośny...)

Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna...)

Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny...)

Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna...)

 

5. Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka.

Zdjęcia/obrazki zwierząt.

Zabawę rozpoczyna rodzic., wypowiadając pierwsze zdanie. Np. Po podwórku kroczy kaczka,a za nią żółte kaczuszki. Następne zdania układa dziecko.

 

6. Wprowadzenie litery „ż, Ż”

 

7. Żaba - Jan Brzechwa - animowany wierszyk z obrazkami

 

8. Ćwiczenia z literą „ż”

  • analiza i synteza słuchowa słowa „żaba”

  • dzielenie słowa „żaba” na sylaby i na głoski, liczenie ile jest sylab i głosek

  • podawanie przykładów innych słów w których głoskę „ż” słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa...) oraz w środku (leżak, jeżyna, kałuża...)

 

9. Czytanie sylab

 

9. Praca indywidualna

( proszę o zdjęcia wykonanego zadania )

 

 

 

zdjęcie do artykułu: Sąsiad szpak

Sąsiad szpak

data: 9 kwietnia 2021

TEMATYKA TYGODNIA: „Wiosenne powroty”

Piątek 09.04.2021r.

Temat dnia:: Sąsiad szpak


 

1 „Co słychać u szpaków” – rozmowa na podstawie opowiadania.

Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania „Szpaki”.

Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa.

Do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku

Paweł obserwuje je. Na podwórku rośnie wielka brzoza. To właśnie na niej

szpaki mają swoją budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki

z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych

trawi patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają

w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie

i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzały też do budki lęgowej. Chyba im się spodobała.

Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałązki.

Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe pojawią się jajka samica i samiec

Będą wysiadywać je na zmianę. Po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy

tygodnie spędzą w gnieździe .W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki

mają wielki apetyt. Rodzice karmią je owadami, dżdżownicami. Gdy dorosną,

wspólnie z rodzicami będą częstymi gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne

ilości wiśni, borówek, czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie

stracha” Ale szpaki wiedzą, że to nic strasznego, a owoce takie smaczne….


 

2. Rozmowa na temat opowiadania

Prosimy zachęcać dzieci do wypowiadania się całym zdaniem.

  • Kto przylatuje do ogrodu Pawła?

  • Jakie ptaki obserwuje Paweł?

  • Gdzie szpaki mają swoją budkę lęgową?

  • W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?

  • Z czego szpaki wiją gniazdo?

  • Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajaka?

  • po ilu dniach z jajek wykluwają się szpaki?

  • Ile czasu spędzają młode szpaki w gnieździe?

  • Co zjadają młode szpaki?

  • Jakie owoce lubią jeść szpaki?

  • W jaki sposób tata Pawła odstrasza ptaki?

  • Czy sposób taty na odstraszanie szpaków jest skuteczny?


 

3. Ciekawostki o szpakach

Szpak zwyczajny osiąga 20 cm długości ciała i do 40 cm rozpiętości skrzydeł. Ubarwienie szpaków jest bardzo charakterystyczne, ich pióra są czarne, lecz połyskują intensywnie odcieniami zieleni i fioletów, a dodatkowo posiadają jasne kropkowanie. Szpaki pierwotnie zamieszkiwały lasy, lecz z czasem przystosowały się do życia w pobliżu człowieka. Obecnie ptaki te są częstymi gośćmi ogrodów, parków czy sadów, a niekiedy spotykane są w centrach dużych miast. Szpaki żerują spacerując po ziemi i zjadają znalezione tam owady i ich larwy, dżdżownice, ślimaki, a także owoce, zwłaszcza czereśnie, wiśnie i śliwki. Nie gardzą też większymi owocami, jak jabłka czy gruszki. Szpaki są ptakami żerującymi na drzewach owocowych, dlatego nastawienie wielu ogrodników i sadowników jest do nich negatywne i są często usilnie odstraszane różnymi metodami. Z drugiej strony, przysługują się ludziom w uprawach, zjadając larwy wielu owadów uznawanych za szkodniki.


 

W filmie poniżej możecie posłuchać śpiewu szpaka


 

4. „Czyje to gniazdo?- zabawa dydaktyczna

Proszę aby dziecko przyjrzało się zdjęciom gniazd bociana, jaskółki oraz szpaka oraz:

  • dopasowało sylwetę ptaka do odpowiedniego gniazda.

  • podzieliło nazwy ptaków na sylaby

  • nazwy ptaków wypowiada w liczbie pojedynczej i mnogiej.

 

          

 

       

 

 

5. Zabawa ruchowa - „Ptaki” - naśladowanie ruchem

  • Bocian – dziecko chodzi unosząc kolana

  • Żabki – dziecko skacze naśladując żabki

  • Jaskółka – dziecko stoi na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok.

  • Żuraw – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwyta nos.


 

6. Praca plastyczna przy słuchaniu śpiewu ptaków.

Moja dłoń będzie ptakiem” – odbijanie dłoni.

Dziecko macza dłoń w farbie odbija ją na papierze. Następnie dorysowuje elementy tak, aby powstał ptak. Poniżej kilka inspiracji:)

           
 

Swoją pracę tworzy przy słuchaniu śpiewu ptaków, który można odtworzyć w poniższym filmie.


 

Pozdrawiamy serdecznie

Pani Asia i Pani Grażynka

zdjęcie do artykułu: Katecheza

Katecheza

data: 8 kwietnia 2021

Katecheza na czwartek 08.04.2021r.

Katecheza - klik

zdjęcie do artykułu: Zadania o ptakach

Zadania o ptakach

data: 8 kwietnia 2021

Zadania o ptakach 08.04.2021 - klik

Powtórzenie wiadomości o bocianach:

Krótka prezentacja o wiosennych powrotach ptaków.

 

Serdecznie pozdrawiają

Pani Asia i Pani Grażyna :)

 

zdjęcie do artykułu: Wołanie wiosny

Wołanie wiosny

data: 7 kwietnia 2021

TEMATYKA TYGODNIA: „Wiosenne powroty”

Środa 07.04.2021r.

Temat dnia: Wołanie wiosny

 

1. ĆWICZENIA SEPARACJI RUCHÓW

Separacja ruchów polega na wprowadzeniu wybranej części ciała w ruch, w sposób niezależny od ruchów innych części ciała.

 

Niezależność ruchów rąk tułowia:

prawa ręka poziomo w bok, lewa – pionowo w górę,

prawa ręka poziomo w przód, lewa – pionowo w górę,

prawa ręka poziomo w przód, lewa – pod kątem w górę,

prawa ręka pod kątem w górę, lewa – pod kątem w dół.

 

Rozdzielanie ruchów dłoni i palców:

zaciskanie prawej dłoni przy jednoczesnym rozchylaniu lewej,

uderzanie czubkami palców obydwu dłoni o blat stołu, na zmianę: wewnętrzną stroną dłoni i zewnętrzną stroną dłoni.

 

Rozdzielanie ruchów palców:

zaciśnięcie pięści wokół kciuka, unoszenie po jednym placu dłoni opartej palcami o stół.

 

2. PTASI KONCERT - ustalanie, jakie dźwięki wydają poszczególne ptaki, liczenie dźwięków.

Nagrania głosów ptaków.

Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami. Rodzic włącza nagrania głosów ptaków (np.: bociana, kukułki, skowronka, szpaka, dzikich gęsi). Dziecko rozpoznaje je, podaje nazwy ptaków.

Opowiada o tym, co czuje, kiedy słucha ptasich koncertów.

 

BOCIAN

 

SKOWRONEK

 

KUKUŁKA

 

KOS

 

DZIKIE GĘSI

 

3. ĆWICZENIA SŁOWNIKOWE – układanie zdań o ptakach. Liczenie słów w zdaniach.

Dziecko układa krótkie zdanie o każdym z poniższych ptaków, rodzic zapisuje to zdanie na kartce, następnie dziecko liczy słowa w każdym zdaniu.

PTAKI - BOCIAN, JASKÓŁKA, KUKUŁKA, SKOWRONEK, ŻURAW

                          

 

                                                            

 

5. PRZYPOMNIENIE I ZABAWA PRZY PIOSENCE „Maszeruje wiosna”.

 

Tam daleko, gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna

ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

 

Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergoczą głośno i wesoło

Maszeruje wiosna,

w ręku trzyma kwiat

gdy go w górę wznosi

- zielenieje świat.

 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę

chętnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

Maszeruje...

 

Wiosno, wiosno,

nie zapomnij o nas

każda trawka chce już być zielona

Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła

zima by została mroźna.

 

Maszeruje...

 

6. ĆWICZENIA SŁOWNIKOWE – układanie zdań o ptakach. Liczenie słów w zdaniach.

Dziecko układa krótkie zdanie o każdym z poniższych ptaków, rodzic zapisuje to zdanie na kartce, następnie dziecko liczy słowa w każdym zdaniu.

 

 

7. ZAGADKI SŁOWNE

Rozwiązywanie zagadek o ptakach. Zdjęcia wybranych ptaków.

 

Pióra biało-czarne, buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone. (bocian)

 

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła. (jaskółka)

 

Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają. (kukułka)

 

Śpiewa wysoko piosenki do słonka,

głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

 

 

8. PRACA PLASTYCZNA – Bocian

Wykonaj bociana wg poniższego przykładu

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie:)

Pani Grażynka

zdjęcie do artykułu: Dzień dobry bocianie

Dzień dobry bocianie

data: 6 kwietnia 2021

Temat dnia: Dzień dobry Bocianie.

Data: 06.04.2021r.



 

1. Wprowadzenie do tematu zajęć poprzez zagadkę słowną.


 

Na czerwonych długich nogach po łące wędruje.

Wśród zielonej trawy żabki wypatruje. (bocian)


 

2. Proszę o przeczytanie dziecku opowiadania pt. „Bocian i jego gniazdo”


 

Wiosna powoli zaczyna swe królowanie. Pojawiają się liście na drzewach,

w ogrodach i lasach zakwitają kwiaty. Wszystko budzi się do życia. Ptaki

też wiedzą, że rozpoczęła się wiosna. W bocianim gnieździe, które do tej

pory stało puste, coś się dzieje. Wczesnym rankiem przyleciała para bocianów.

Ich gniazdo znajduje się na starym drzewie. Mieszkają w nim od

kilku lat i nie jeden raz doczekali się potomstwa. Każdego roku, gdy

przylatują z ciepłych krajów, dokładnie oglądają gniazdo. Padające deszcze,

śnieg, wiatr i mróz uszkodziły ich dom. Trzeba je trochę poprawić. To

zadanie dla bocianiego taty. Przynosi do gniazda patyki, gałązki i sprytnie

umieszcza w miejscach, gdzie są dziury. Znosi też trawę, aby gniazdo

było miękkie i wygodne. W tym czasie bociania mama poleciała na pobliskie

pole, gdzie rolnicy rozpoczęli wiosenne prace. W poruszonej przez

pług ziemi łatwo znaleźć pożywienie. Dżdżownice, myszy czy nornice to

pyszny kąsek dla bocianów. Bociany odwiedzają też leżące niedaleko

gniazda łąki. Można tam trafić na ślimaki, owady, jaszczurki. Kiedy wieczorem

para bocianów spotkała się w gnieździe okazało się, że jest niespodzianka.

Pojawiły się dwa piękne jajka, z których wylęgną się małe

bociany. Bociania mama ogrzewa je swoim ciałem. Za jakiś czas pojawią

się pisklęta, które będą bardzo głodne. Przez dwa miesiące ich rodzice

będą znosić jedzenie, aby małe bocianki mogły zmienić się w piękne

dorosłe ptaki. Późnym latem razem z rodzicami wyruszą w daleką drogę,

aby zimę spędzić w ciepłych krajach. A po powrocie zbudują gniazda

i założą własne rodziny.


 

2. „Co wiemy o bocianach?”

Dziecko mówi co zapamiętało o bocianie i o jego życiu.

Następnie opowiada, na podstawie poniższej ilustracji, o tym jak wygląda bocian.

Staramy się zwracać uwagę na to, aby dziecko wypowiadało się całymi zdaniami.


 



 


Bocian biały buduje gniazdo ze słomy, z gałęzi, łajna, szmat i papierów. Może mieć ono nawet dwa metry średnicy, gdyż każdego roku bocian powracający z Afryki łata gniazdo i tym samym je powiększa. Ich gniazda powstają najczęściej na wiejskich terenach, blisko terenów rolniczych. Mogą one ważyć nawet dwie tony.

 

Samica bociana znosi zazwyczaj cztery jaja. Pisklęta wydają z siebie dużo dźwięków, głownie do komunikacji z rodzicami. Jest to pisk, syczenie, a nawet coś przypominającego mruczenie kota. Nie porozumiewają się za pomocą klekotu, gdyż ich dzioby twardnieją dopiero z biegiem czasu i są wówczas po prostu zbyt miękkie.

 

3. „Bocian zaraz żabę złapie” – zabawa logorytmiczna.

Powtarzamy kilkukrotnie z dzieckiem wierszyk logorytmiczny.

Kap kap deszczyk mały kapie, bocian zaraz żabę złapie”.

 


 

4.„Przestraszone żabki” – zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcja

na sygnał.

Dziecko – żabka, naśladuje skoki żabek. Uderzenie rodzica w dłonie jest sygnałem, że zbliża się bocian. Przestraszona żabka nieruchomieje. Dwa uderzenia rodzica w dłonie są sygnałem, że bocian odszedł i żabka może skakać dalej. Następnie rodzic z dzieckiem zamienia się rolami.


 

5 „Z życia bociana...” - obserwacja bocianów.

Poniżej mogą Państwo razem z dziećmi zajrzeć wprost do bocianich gniazd rozsianych po całej Polsce i obserwować życie bocianów.


 

6. Praca plastyczna - Bocian

Wykonaj bociana z dowolnych materiałów dostępnych w domu (poniżżej kilka inspiracji)

 

 

 


 

 

Dziękuję serdecznie :)

Pozdrawiam i życzę Państwu i dzieciom duuuużo zdrowia i uśmiechu :)

Pani Grażynka



 

zdjęcie do artykułu: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych

Przygotowania do Świąt Wielkanocnych

data: 2 kwietnia 2021

Tematyka tygodnia: Wielkanoc

Piątek 02.04.2021r.

Temat dnia: Przygotowanie do Wielkanocy

 

1. Zabawa dydaktyczna „Jakiej litery brakuje”.

Proszę, aby dziecko odczytało wyraz i odnalazło brakującą literę (zabawa dla chętnych dzieci)

ku_a - p r t

ja_ko - b k j

pi_anka - g w s

pa_ma - l t r

b_ranek - o a u
 

Zachęcam do kontynuowania tej zabawy z innymi wyrazami.


 

2. Zabawa dydaktyczna „Posłuchaj i policz” .

Potrzebne będą: sylwety pisanek - 10 sztuk (można zachęcić dziecko do samodzielnego wycięcia pisanek np. z tekturki, kolorowego papieru lub innych dostępnych materiałów).

Przebieg zabawy: Dziecko siedzi wygodnie na dywanie lub przy stoliku. Ma przed sobą sylwety pisanek. Rodzic klaszcze kilka razy, dziecko układa tyle pisanek ile dźwięków usłyszało.


 

3.  „Co znajduje się w koszyczku?” – wyjaśnienie symboliki.

Proszę, aby dziecko przyjrzało się ilustracji i opowiedziało o zawartości koszyczka. Zachęcam rodziców do wyjaśnienia symboliki.

 

W koszyczku ze święconką jest jajko, chleb, wędlina, ciasto, baranek cukrowy.

Chleb – We wszystkich kulturach jest pokarmem zapewniającym przetrwanie. Dla chrześcijan oznacza ciało Pana Jezusa.

Sól - To minerał dający życie oraz podstawa istnienia. symbolizuje oczyszczenie i prawdę.

Baranek - Symbol zwycięstwa dobra nad złem i życia nad śmiercią.

Jajko - oznacza odradzające się życie.

Ciasto - oznacza oskonałość

Wędlina – to symbol zdrowia, dostatku
 


 

4 „Jak ozdobić koszyczek” – proszę zachęcić dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat sposobu ozdabiania koszyczka. W miarę potrzeby można wzbogacić wiedzę dzieci.

Na święconkę przygotowuje się koszyk najczęściej wiklinowy lub z sosnowych korzeni.

(choć współcześnie koszyczki wielkanocne mogą być np. z filcu, czy drewna).

Wyscieła się go białą Serwetką. Ozdabia zielonymi gałązkami bukszpanu, baziami kwiatami.

Są one symbolem zwycięstwa życia nad śmiercią. Pokarmy, które znajdują się w koszyczkU przykrywa się śnieżnobiałą serwetką.


 

5.  Zachęcam Państwa do przeprowadzenia zabawy słownej „Wielkanocne rymy”

Proszę podać słowo związane z Wielkanocą i poprosić dziecko o wyszukaniu do niego rymu.

Np. jajeczko – ciasteczko

koszyczek – kamyczek

babka – żabka

żurek – ogórek

baranek – wianek

zajączek – pączek

mazurek – pagórek


 

6. Proszę o przeczytanie dziecku wiersza „Pisanki zająca” Doroty Kossakowskiej

 

Zając szuka pisanek

- Gdzieś w tym miejscu były.

Przecież dwie kurki

jajka zostawiły.

Sam pisanki malowałem

W kropki kolorowe.

Żółte kwiatki oraz kreski

I liście brązowe.

Aż tu nagle ktoś wychodzi –

dwa kurczaczki drobne.

Do pisanek zająca

wcale niepodobne.

 

Rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza

  • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

  • Jak nazywa się mama kurcząt?

  • Jak nazywa się tata kurcząt?

 

7. Kochane dzieci udekorujcie razem z Rodzicami koszyk wielkanocny:)

 

8. Praca plastyczna - Wybierzcie sobie jeden z poniższych koszyczków wielkanocnych i pokolorujcie go lub pomalujcie farbami.

Kolorowanka - koszyczek wielkanocny

Kolorowanka - koszyczek wielkanocny

Kolorowanka - koszyczek wielkanocny

Kolorowanka - koszyczek wielkanocny

Kolorowanka - koszyczek wielkanocny

 


9. Na koniec proponuję dzieciom bajkę związaną ze Świętami Wielkanocnymi pt. „Maleństwo i przyjaciele”.

Kochane dzieci,

jeśli chcecie się dowiedzieć jakie zadania wymyślił Królik swoim przyjaciołom, jaką niespodziankę mieszkańcy Stuwiekowego Lasu przygotowali Królikowi i czy święta w Stuwiekowym Lesie w ogóle się odbyły, zapraszamy do obejrzenia bajeczki :)

Kubuś i przyjaciele


 

Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego dnia i miłej zabawy.

Pani Grażynka